TITLE_Sala-Prensa_Noticias-eventos

Berriak eta Gertaerak

Eduki publikatzailea

Volver Blog post: Trenbide-logistika, errepideko garraioaren alternatiba iraunkor eta eraginkorra

Blog post: Efizientzia energetikoa, trenbidearen lidergoa sendotzeko gakoa

22 | 03 | 2023

Logistikak funtsezko garrantzia du planetaren ekonomiarako. Izan ere, Logistika Foroaren datuen arabera, gaur egun 11 milioi europarrek baino gehiagok egiten dute lan sektore horretan, hau da, Europako ekonomiaren BPGaren % 14 baino gehiagok.

Bai Espainian, bai Europako gainerako herrialdeetan, salgaien garraioa errepidez egiten da gehienbat. Gure herrialdean bakarrik, estatuko eta nazioarteko merkatua helmuga duten merkantzia guztien % 74,5 hartzen du, eta Europan datuak antzekoak dira, garraio mota horrek ingurumenean duen eraginarekin. Europako Ingurumen Agentziak emandako zifrek erakusten dutenez, errepide-garraioa da logistika-eremuan sortzen diren CO2 isurien % 70aren erantzulea.

Datu horien arabera, trenbidea alternatiba iraunkor eta eraginkor gisa finkatu da, nahiz eta garraioaren mapan oraindik protagonismo txikia izan. Espainiako Garraio eta Logistikaren Behatokiaren datuen arabera, kalkulatzen da Espainian % 1,23 baino ez dela (beste iturri batzuek % 4); estatuko eta nazioarteko helburua duten salgaien % 4 baino ez da garraiatzen trenbidez.

Hala ere, erakunde nazionalek eta komunitarioek garraiobide horren alde egiten duten apustua irmoa da, eta datozen urteetarako aurreikusitako eskaera logistikoaren hazkundearen zati handi bat estali nahi du. Zehazki, 2030. urteari begira, Europaren helburua da trenbidea egungo % 18tik logistika osoaren % 30era igarotzea.

Trenbidea proiekzio handiena duen garraiobidea izan arren, egin beharreko bidea luzea da oraindik. Azken urteotan, murriztu egin da trenbide-logistikaren arloko berrikuntza-inbertsioa, eta inbertsio gehienak abiadura handiko trenetako bidaiarien garraiora bideratu dira.

Aldiz, beste sektore batzuek, hala nola automobilgintzak, konponbide logistiko berritzaileak aplikatzen dituzte aspalditik, eta gidatze autonomoko kamioi elektrikoak teknologia gaitzaileen zain baino ez daude, sektorean jarduteko jarduera hasteko aukera izan dezaten.

Etorkizuneko trenerako bagoi inteligenteak

Testuinguru horretan, trenbidearen sektoreak errepide bidezko garraioarekin lehiatu ahal izateko alternatiba eraginkorragoa izatea lortu behar du. Horretarako, ezinbestekoa da merkantzia-trena eta logistika-eragiketak digitalizatzea. Tren digitalerako eraldaketa-prozesu horretan, bagoi adimenduna da funtsezko pieza, eta haren garapena inflexio-puntua izango da hainbat esparrutan, hala nola ingurumenean, eragina izango baitu emisioetan, kutsadura akustikoan eta energia-kontsumoan; eragiketetan, ondorio positiboak izango ditu prozesuen eta eragiketen eraginkortasunean, bai eta maila logistikoan ere, trenbide-logistikaren garapena erraztuko baitu.

Bagoi adimendun horiek garatzean, garrantzitsua da kontuan hartzea merkantzia-bagoien egiturazko lau elementu haien eragiketen eraginkortasunaren zati handi bat zehazten dutenak.

Elementu horien barruan, berrikuntzak funtsezko zeregina bete behar du zarataren, arintasunaren, gaitasunaren eta produktuaren bizitza osoko kostuaren (KKL) garapenean eta hobekuntzan, eta, jakina, logistikaren atalean. Azken puntu horretan, teknologiak protagonismo nabarmena du, batez ere lau ardatzen inguruan:

 

Trenbide-logistika eraldatzeko teknologiak

Ardatz horiek hobetu ahal izateko, teknologia desberdinak garatu eta inplementatu behar dira. Hona hemen horietako batzuk:

Kostu txikiko sentsore ontziratuak Sentsore-sareek karga eta bagoi adimendunak monitorizatzea ahalbidetzen dute, mantentze prediktiboa erraztuz, baita makinaren kondizioan oinarrituta ere.
Posizionamendu-sistemak Doitasun handiko posizionamendu-sistemek laguntzen dute trenen azelerazioa eta balaztatzea eraginkorrago bihurtzen, eta lurreko trenak detektatzeko sistema konbentzionalak ezabatzen.
Hari gabeko komunikazioak Haririk gabeko komunikazio fidagarriak behar dira, teknologia berriak gaitzeko tresna gisa.
Fenomeno fisikoen ezagutza Bagoiaren eta bere osagaien portaera modelatu egiten da errealitatea irudikatzen duen eta agertoki konplexuak aztertzeko aukera ematen duen ingurune birtuala (digital twins) eraikitzeko, mantentze prediktiboari begira.
Elektrifikazio-sistemak Sare elektrikoek edo elektrifikazio-sistema adimendunek elektrizitatea modu eraginkorrean banatzen laguntzen dute funtzionatzen ari diren sistemen artean.
Datuen analisia Datuak biltzeak eta aztertzeak operatibaren eraginkortasuna handitzen eta trenen mantentze-lanak optimizatzen laguntzen du.
Erabakiak hartzen laguntzeko softwarea Tresna horiei esker, trenbide-kontroleko, aginteko eta komunikazioko sistemek (CSS) trafikoa modu adimendunean kudeatzeko sistema malgu bihur daitezke.
Gidatze eraginkorra Trenen Kontrol Automatikoko (ATC) sistema berriek Gidatzearen GoA 3 Automatizazio Gradua barne hartzen dute, eraginkortasunez gidatzeko moduak integratuz.
Sistemak kate logistikoan integratzea Stakeholder guztiak plataforma komun baten erabileran sartzea funtsezkoa da prozesuak optimizatzeko.
Bizi-zikloaren kostuaren azterketa Edozein berrikuntzaren kostu-onura analisiak sistemen bizi-zikloaren kostua maximizatzearekin lotu behar du.

 

Teknologia horiek garatzeak eta ikertzeak, erakundeen apustu sendoarekin batera, bakarrik ahalbidetuko du trenbidea sektore logistikoaren erreferentzia bihurtzea, segurtasun-, eraginkortasun-, iraunkortasun- eta errentagarritasun-parametroak bermatuz..

Informazio gehiago nahi izanez gero, trenbideari buruzko gure ebook-a doan jaitsi dezakezu gaztelaniaz eta ingelesez:

 

 

 

 

BERRIEN BILATZAILEA

BERRIEN BILATZAILEA

Noiztik

Noiz arte